Сегодня
Суббота 18 ноября 
19:56


НОВОСТИ АКЦЕНТ МНЕНИЕ СКАЗКА ТЕНДЕНЦИИ КАПИТАЛ НЕФОРМАТ НООСФЕРА ГАЛЕРЕЯ
Галерея
06.10.2010

Eat. Pray. Love




Головна героїня фільму ЇСТИ МОЛИТИСЯ КОХАТИ Ліз Гілберт (Джулія Робертс) - сучасна жінка, котра відправилась подорожувати світом, намагаючись розібратися в своєму внутрішньому світі. Після розлучення Гілберт опиняється на роздоріжжі. Вона бере відпустку на рік і добровільно залишає зону свого комфорту і відносного благополуччя, ризикуючи усім заради того, щоб змінити своє життя. Під час екзотичної подорожі вона переживає купу нових для себе емоцій: просту радість італійської кулінарії, магічну силу індійських молитов, і, на кінець, набуває внутрішньої цілісності і гармонійного кохання на Балі. Стрічка ЇСТИ МОЛИТИСЯ КОХАТИ основана на реальній історії і наочно доводить, що пізнавати світ і самого себе можна по-різному.

[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ]

Columbia Pictures представляє фільм студії Plan B Entertainment ЇСТИ МОЛИТИСЯ КОХАТИ. В ролях: Джулія Робертс, Джеймс Франко, Річард Дженкінс, Віола Девіс, Білі Крадап і Хавьєр Бардем. Режисер: Райян Мерфі. Продюсер: Деде Гарднер. Сценаристи: Райян Мерфі і Дженіфер Солт. Сценарій оснований на книзі Елізабет Гілберт. Виконавчі продюсери: Бред Пітт, Стен Влодковскі і Джеремі Клейнер. Оператор: Роберт Річардсон, ASC. Художник-постановник: Біл Грум. Монтажер: Бредлі Бекер. Костюмер: Майкл Денісон. Композитор: Даріо Маріанеллі. Звукооператор: ПіДжей Блум. Фільм в прокаті з 7 жовтня 2010 року.

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВИРОБНИЦТВО

Джулія Робертс прочитала мемуари Елізабет Гілберт під назвою «Їсти молитися кохати», як тільки книга з’явилася на полицях книжкових магазинів у 2006 році. Один екземпляр актриса відправила своїй найкращій подрузі. Жінки прочитали книгу одночасно і перейнялися історію, описаною в ній. «Кожен коли-небудь вирушає в таку подорож, - вважає Робертс. – Кожному рано чи пізно необхідно розібратися в тому, хто він є і що шукає в цьому житті. Подорож Ліз вийшла незвичайна і дуже цікава. Не дивлячись на це, її історію можна назвати універсальною – вона може трапитись з кожним».

Мемуари Гілберт можна назвати самокопанням в пошуках чогось особливого. Книга дістала надзвичайний успіх, була перекладена на 40 мов і видана по всьому світу (тільки в США її наклад склав 6,2 мільйони примірників). Саме книга викликала інтерес Робертс до роботи над головною роллю у стрічці. Крім того, актрисі імпонувало те, що вона буде працювати із співавтором сценарію і режисером Райяном Мерфі. «Мені подобається те, як в книзі змальований життєвий досвід, пошук відповідей на одвічні питання і те, з яким реалізмом показана людська злість і жорстокість, - продовжує актриса. – Сюжет здався мені животрепетним. Приємно відчути себе частиною такої історії. А досвід роботи з Райяном просто неоціненний».

Мерфі відомий своїми телесеріалами «Частини тіла» і «Пісня» - обидва вони були номіновані на премію Золотий Глобус, а режисер отримав визнання критиків та глядачів за гостросюжетні і реалістичні діалоги. Сценарій до фільму ЇСТИ МОЛИТИСЯ КОХАТИ він написав у співавторстві із Дженіфер Солт, з якою разом працював над «Частинами тіла». «Райян і Дженіфер написали чудовий сценарій, - говорить Робертс. – Райян синхронізував свою роботу із Ліз Гілберт і багато з нею розмовляв – вони старалися, щоб сценарій витримував стилістику книги. В будь-якому сценарії трапляються моменти, які не відповідають першоджерелу. Але ми чесно намагалися зберегти головне – незвичайну подорож Ліз у самопізнання».

«Чарівність цієї книги в тому, що вона ніби говорить тобі: «Вилазь із свого пильного горища», - говорить про мемуари Мерфі. – Можливо, саме тому ми і взялись за цей проект. Особисто мені ідея дуже сподобалась. Мені вона була близька, можливо, як нікому іншому. Справа в тому, що я можу бути консервативним і день за днем повторювати операції по роками відпрацьованій схемі. Наприклад, мені дуже подобається сцена у фільмі, де Джулія, знаходячись в Римі, проводить день за тим, що куштує різні місцеві страви, сидячи просто на підлозі. Я сам завжди мріяв про те, щоб так провести день. Під час зйомок я багато чому навчився і тепер намагаюсь радіти будь-яким сюрпризам, які підносить життя».

«Райян дав мені цю книгу, навіть не замислюючись про фільм – просто по-дружньому порадив її прочитати, - говорить Солт. – Він сказав: «Читаю цю книгу і таке відчуття, ніби з тобою розмовляю. Тобі має це сподобатись». І дійсно, я просто закохалася в книгу. Вона виявилась дуже чесною і відвертою. А коли Райян сказав, що збирається викупити права і хоче, щоб я разом з ним написала сценарій… Для мене це було справжнє свято!»

Основна тема книги – чесність по відношенню до самого себе – стала ключовою рушійною силою, яка поєднала історію і сценарій. Гілберт дійсно здійснила незвичайну екзотичну подорож світом. Але це – лише частина історії. Мемуари відбилися у серцях багатьох читачів саме через подорож у глибини підсвідомості, через спробу героїні зрозуміти саму себе. Для багатьох читачів це стало своєрідним сигналом – адже цю мету досягти можна де завгодно. Зовсім не обов’язково виїжджати з країни. «Ліз Гілберт відносилась з цікавістю до всього незнайомого, - пояснює Гарднер. – Мене підкупило саме це. Скажімо, ви можете повернути за ріг і стикнутися з людиною, з якою раніше ніколи не зустрічались. Можете випадково почути незнайому мову, скуштувати страви іноземної кухні, насолодитися красотами архітектури іншої цивілізації або проникнути у звичаї представників іншої раси».

Насправді ключем до успіху адаптації матеріалу для екрану був пошук автором балансу між внутрішньою і зовнішньою подорожжю героїні. Основним елементом, який підтримував динаміку сюжету, стала подорож Ліз із Нью-Йорка до Італії і далі – в Індію і Індонезію. Для кінематографістів було важливо переконати глядачів в тому, що для прийняття рішення про навколосвітню подорож самотужки, Ліз повинна була кинути виклик самій собі. «В такій поїздці мимоволі відчуєш усі «принади» самотності, а це непросто», - говорить Гарднер. - Але саме цей сюжет дозволив історії зійти зі сторінок і зробити крок на екран».

Перед тим, як взятися за адаптацію книги, Мерфі і Солт зустрілися з Гарднер і Робертс. Провели мозковий штурм, в рамках якого кожен висказав його особисті принади в прочитаній книзі. Багато було спільним, але були і деякі моменти, які кожен відзначив сам для себе. Ці дискусії стали основою для сценарію.

Ще одним джерелом натхнення для Мерфі і Солт стала авторка книги, Елізабет Гілберт. Під час роботи Мерфі часто зв’язувався з нею за допомогою електронної пошти. Коли виникали питання про мотиви, які керували тим чи іншим героєм, цінним консультантом ставала саме Гілберт. Наприклад, сцена, в якій головна героїня і її італійські друзі збираються за святковим столом під час дня Подяки. Вона здавалася Мерфі і Солт ідеальною для прологу. Але що в їжі було таким важливим для Гілберт? Елізабет сказала, що на той момент, на самому початку історії, вона була далеко не впевнена, що зможе знайти щастя. Але, як і раніше, була переконана, що може дарувати щастя іншим людям. «За її словами, такі моменти були для неї наче іскри в житті, - говорить Гарднер. – Ці моменти допомагали нам просуватися далі по сюжетній лінії».

Читаючи книгу, Гарднер була впевнена, що єдина, кому суджено зіграти цю роль – Джулія Робертс. «Для мене було очевидним, що цю роль треба віддати саме Джулії, - стверджує продюсер. – Я з нею ніколи раніше не працювала і була просто вражена її талантом. Граючи цю роль, вона показувала майстерність перевтілення – від вразливості до жорстокості, від невпевненості до рішучості. Вона чудово розуміла, в яких моментах Ліз стояла на своєму, а в яких – пливла за течією».

«Ліз переживала цілий спектр різних емоцій, що й не дивно, адже вона подорожувала цілий рік, - говорить Робертс. – За цей час вона встигла розлучитись, закохатися, подорожувати, завести купу нових знайомств і, на кінець, спробувати розібратися в собі. Для мене це була шикарна можливість зіграти складну і неоднозначну роль».

«На початку фільму Ліз відчуває, що розвалюється на частини, але не розуміє чому, - додає Робертс. – Вона за своєю натурою мандрівниця і вже не вперше залишає країну. Тому у складній ситуації вона мимоволі тягнеться за валізами. Само собою, що далеко не кожна людина так поводитиметься в такій ситуації, але справа навіть не в цьому. Цікаво спостерігати, як моя героїня мандрує світом. Але ключем до історії є саме спроба зрозуміти, чого ж вона хоче від життя».

Робертс відзначає, що подібні експерименти над собою проводити не так вже й просто – саме тому подорож Гілберт запам’ятовується. «Те, що вона вирішила присвятити якийсь час собі коханій, дуже цікавить і надихає інших людей, - вважає акторка. – Я вважаю її вчинок дуже сміливим і вартим захвату. Ми живемо в божевільному суєтному світі, тому іноді дуже корисно загальмувати і зрозуміти, що ж тобі насправді потрібно від цього життя».

Віола Девіс грає роль Делії, за сценарієм – кращої подруги Ліз. Актриса стверджує, що навіть бачить деяку схожість між Ліз Гілберт і Джулією Робертс. «Коли я читала книгу «Їсти молитись кохати», мені здавалось, що Ліз навіть сама не розуміла, наскільки фантастичні вчинки вона робить, - говорить актриса. – Вона викликає бажання подружитися, як тільки входить до кімнати. Те ж саме я відчуваю по відношенню до Джулії – людей тягне до неї. Вона як промінець світла».

В Римі у Робертс з’явилась можливість зустрітися із справжньою Ліз Гілберт. «Під час підготовчого періоду Райян часто з нею спілкувався, - згадує Джулія. – Але мені здалося, що граючи її, мені слід довіряти інстинкту. Тому до того часу, коли ми зустрілись, було відзнято вже досить багато матеріалу. Вона чудова людина. У неї досить незвичайна манера розмовляти і жестикулювати, але я б не хотіла її копіювати».

Як і випадку с Джулією Робертс, кінематографісти не замислюючись вирішили знімати в тих містах і країнах, які відвідувала справжня Гілберт. «Для нас це був своєрідний хрестовий похід - ми вирішили відвідати стільки місць, в яких зупинялася Ліз, скільки зможемо, - розповідає Мерфі. – В деяких містах домовитися про зйомки було нескладно, як, наприклад, у Римі». В інших випадках знімальній групі допомагала фортуна. Наприклад, їм вдалося домовитися про зйомки в домі Кетута Лійєра, ключового персонажа на Балі. «У нас був досить тривалий підготовчий період, - згадує Мерфі. – Ми тричі об’їздили кожну країну, підбираючи місця для зйомок. Якщо по незалежним від нас обставинам ми не могли знімати в тому чи іншому місці, яке замальовується в книзі, ми збирали незчисленну кількість фотографій того місця і будували його наново. Причина такої скрупульозності проста. Книга стала настільки улюбленою і впізнаваною, що для мене як для режисера, було дуже важливо дотриматися реалістичності історії».

Річард Дженкінс грає ключового персонажа індійської частини сюжету – Річарда з Техасу. Для актора дуже важливим буле те, що знімати збиралися саме в тих місцях, де відбувалася дія книги. «Моє дитинство пройшло в маленькому містечку у середньому Заході, - згадує Дженкінс. – І кіно формувало мій погляд на світ. Завдяки цим зйомкам я побував в таких місцях, куди б сам по добрій волі ніколи б не вирвався. І можу з впевненістю сказати, індійський екстер’єр ми б не змогли відтворити в іншому місці. Спека, розпечене повітря, відчуття, люди – все це неповторне». Зйомки велися в тих же місцях, що зображені в мемуарах Гілберт. Вони велися в тій самій послідовності: спочатку Нью-Йорк, потім – Італія, далі - Індія, і, на кінець, Балі. За словами Робертс, все це накладало відбиток на її гру. «Ми відчували ті ж емоції, що колись відчувала Ліз, - говорить актриса. – І це нам сильно допомагало».

«Розмовляючи з Райяном і Деде, ми розуміли, що є такого особливого у зйомках по всьому світі, - говорить виконавчий продюсер Стен Влодковскі. – Після перегляду фільму багато хто захоче побувати в тих місцях, які зобразила Ліз. Саме тому те, що ми повинні були знімати в Нью-Йорку, Римі, Індії і на Балі, навіть не обговорювалось – в цьому з нами погоджувалась навіть студія. Не думаю, що мені колись пощастить знов працювати з таким маршрутним листом. Ми фактично зняли чотири різних фільми».

Одними з перших складнощів стали проблеми із зведенням графіку зйомок в одне ціле. Слід було враховувати не тільки графіки акторського складу, але й місцеві погодні умови, графік роботи знімальної групи, перельоти, облаштування і багато іншого. Деякі орендовані за кордоном майданчики вже неодноразово використовувалися кінематографістами і вже мали певну структуру. Інші, як наприклад Балі, ніколи не бачили такої великої знімальної групи.

«Коли ми почали знімати в Нью-Йорку, офіси фільму відкрилися по всьому світу, - говорить Гарднер. – Знімальний процес тривав 24 години на добу. По всьому світу на нас працювали агентства по кастингу, художні студії, будівельні організації і салони одягу».

НЬЮ-ЙОРК

Зйомки почалися в Нью-Йорку – стартовій точці подорожі Ліз. Причиною того, що вона бажала вибратися із цього міста були її відносини з двома чоловіками: колишнім чоловіком Стівеном і теперішнім коханцем Девідом.

За словами Гарднер дуже важливо було знайти актора на роль Стівена. «Ця пара розлюбила один одного, - пояснює Ліз. – У них було матеріальне благополуччя, але при цьому абсолютно різні життєві шляхи. Їм не судилося бути разом, але від цього їхні відносини не стають менш важливими. Багато залежало від того, хто буде грати роль Стівена, тому що своєю грою актор повинен був пояснити глядачам не тільки те, чому герої закохалися один в одного, але й те, чому потім розлюбили. Але в цій історії не обов’язково повинен бути злодій».

На роль обрали Біллі Крадапа. «Сюжет дозволяє зазирнути у всі етапи шлюбу, - говорить актор. – Кілька сцен було присвячено тому, як герої зустрілись. Однак левова доля розповість про те, з чого почалася її криза і як, яким би дивним це не здавалося, Стівен проводжав свою кохану в цю дослідницьку подорож».

В житті Ліз на той момент був іще один чоловік – Девід, якого грає Джеймс Франко. Девід обожнював Ліз і всіма силами намагався повернути їй радість життя, яка, як їй здавалося, зникла назавжди. Гарднер була впевнена, що якби глядачеві не сподобався хлопець, до якого Ліз пішла від чоловіка, історія б розвалилася. «Ніхто в цілому світі не справився б з цією роллю краще, ніж Джеймс, - впевнена Гілберт. – Він чарівний і дуже сексуальний. А з іншого боку – розумний і щирий».

«Коли Девід і Ліз зустрілись, вона перебувала у стані багатогранного пошуку, - говорить Франко. – Їй хотілося знайти кого-небудь для романтичних стосунків. А крім того – зрозуміти сенс власного життя. Їхні відносини не були тривалими. Але саме вони підштовхнули її до думки про те, щоб вирушити мандрувати. Тому ці стосунки можна вважати скоріше позитивними, ніж навпаки».

Франко і Робертс довелося нелегко, адже їм треба було достатньо оперативно показати пристрасть, яка зближувала героїв. «Першу сцену, яку ми знімали, придумали експромтом, - згадує Франко. – А під кінець зйомок сцени розсталися, ніби нічого й не було. Це було не дуже просто».

В ролі голоса розуму і совісті Ліз виступила її найкраща подруга, а по сумісництву видавець Делія, яку грає номінантка на премію Оскар® Віола Девіс. Персонаж можна охарактеризувати як команду підтримки, яка втілює всіх змальованих в книзі подруг. «Делія достатньо відкрита, щоб вислуховувати Ліз, - говорить про свою героїню Віола. – Навіть якщо вона не згодна з думкою подруги, Делія все одно залишається на її боці».

«Віола – дивовижна актриса, − говорить Гарднер. – Вона дуже смішна і старається проникнути у всі деталі ролі, що дуже важливо. Разом з тим вона додає ваги в ті сцени, де Ліз наважується відправитися в подорож».

Читаючи книгу, Девіс відразу зрозуміла, що зачепило серця читачів всього світу. «Мені цю книгу запропонувала подруга, вона вважала, що це допоможе мені у важку хвилину, - говорить актриса. – Книга стала для мене одкровенням – вона написана доступною мовою і надихала усіх читачів без виключення. В основному завдяки відвертості і глибині.

Хоча в той же час вона не була надто глибокою і доступною для сприйняття».

Бажання Мерфі почати зйомки саме з Нью-Йорка було продиктоване відчуттям клаустрофобії, яке виникає у місті. Саме це відчуття продиктувало Ліз бажання вирватись зі свого оточення. Місцями для зйомок були обрані вулиці Манхетена, Трайбека (офіс Делії), Іст Вілідж, Бруклін (квартира Делії) і Колд Спрінг Харбор на Лонг Айленді. Сцена сварки між Стівеном і Ліз у адвоката по шлюбним правам знімалася на 36-му поверсі офісної будівлі на шостій авеню. З вікон відкривається захоплюючий вид на Емпайр Стейт Білдінг.

Потім для 40 американців із знімальної групи фільму ЇСТИ МОЛИТИСЯ КОХАТИ почалась навколосвітня подорож. В кожному новому місці знаходили місцевих професіоналів, які поповнювали ряди групи.

ІТАЛІЯ

Італія, а саме Рим, стала першим кроком Ліз Гілберт на шляху до пізнання власної душі. Тут вона присвятила свій вільний час простим радощам дегустації вишуканих страв, розмов з друзями, а також тому, що італійці називають dolce far niente – насолоді від безділля.

«Рим зустрів нас з відкритими обіймами, - згадує Робертс. – Мені вже доводилося працювати в цьому місті. Ліз обрала ідеальне місто для того, щоб почати свою подорож».

«Рим наче пронизаний ідеєю того, що треба жити сьогоднішнім днем, - говорить Гарднер. – Американці не схильні до такого стилю життя. Але Рим не задає запитання, він диктує правила. Це дуже цінне відчуття. Як тільки твоя депресія відступає і ти знову набуваєш душевної рівноваги, мимоволі замислюєшся над тим, що італійці, напевно, одні з найщасливіших людей на землі».

Друзів Ліз зіграли чарівні європейські актори. Гарднер говорить, що дружба, яка пов’язувала Робертс і її італійських колег, виглядала дуже натурально. Кастинг-директор ідеально вгадав з акторами, одного з яких, Джованні, грає Лука Арджентеро. «Кожного разу підбираючи актора, ти сподіваєшся, що дружба з іншими героями буде здаватися природніше тієї, що змальована в сценарії, - говорить Гарднер. – Сподівання це вище, якщо на початку до зйомок залучається колектив друзів по життю. Але в цей раз акторський склад підібрався потрясаючий – і в творчому, і в людському аспекті. Мені хотілося б бути частиною їхнього кола».

«Італійці – народ, який обожнює подорожі, відкритий для всього нового, - говорить Арджентеро. – Ми вважаємо стрес серйозною хворобою. Історія Ліз вчить тому, що ми можемо у будь-який момент зупинитися, насолодитися життям, виявити поблажливість до самого себе і перестати хвилюватися через дрібниці. Саме тому Італія стала в її маршруті ідеальним пунктом для першої зупинки».

В Італії Ліз несподівано для себе стає свідком загальної народної радості. Вона бачила, як її друзі Джованні і Софі (її роль зіграла скандинавська акторка Тува Новотні) беззавітно кохають один одного. Вона не могла пропустити, наскільки щасливі у шлюбі Джуліо (Андреа Ді Стефано) і Марія (Елена Арвіго). Вона прислухалася до порад Луки Спагетті (Джузеппе Гандіні) і думок Руффіни, матері Джованні (Лідія Біонді). Все це супроводжувалось великою тарілкою з делікатесами.

«Прийом їжі в Італії нагадує якийсь ритуал, - говорить Ді Стефано. – В італійській культурі з цим багато чого пов’язано. Ця частина культурної спадщини передається з покоління в покоління».

«Опинившись в чужій країні, Ліз і Софі відчувають себе як риби, викинуті на берег, - говорить Новотні. – Італійська культура достатньо відкрита – тут в порядку речей виявляти свої почуття, обійнявши або поцілувавши людину. Я думаю, і для Ліз, і для Софі ці враження стали дуже освіжаючими. Не дивлячись на те, що вони обидві знаходились на різних етапах життя».

«Група, яка склала Ліз компанію в Римі – зворушливі персонажі, - говорить Робертс. – Всі сцени знімалися у веселій атмосфері, італійська мова лилася зі швидкістю сто слів на секунду. І все це було приправлене великою кількістю пасти і вина».

Консультантом на знімальному майданчику в Італії виступила стиліст Сьюзан Спанджен, яка надавала подібні послуги на зйомках фільму ЮЛІЯ І ДЖУЛІЯ. Вона склала композиції усіх страв, які з’являються у кадрі. Непростим завданням для експерта стала ключова сцена епізоду – обід на честь дня Подяки. Для цієї сцени Спанджен приготувала двадцять індичок.

Кожного дня на знімальному майданчику можна було почути розмови про вишуканість пасти, рибних і м’ясних страв, які були включені в меню у попередній день. Ресторан пропонував багатий вибір, тому практично всі представники знімальної групи набрали зайву вагу.

ІНДІЯ

Рим став для Ліз точкою, де вона попрощалася зі своїм старим життям і навчилася бути щасливою незалежно від обставин. Індія ж стала в буквальному значенні слова кроком в інший світ. Коли вона зрозуміла, що може як і раніше насолоджуватись життям, Ліз повинна була знову відчути землю під ногами. Гарднер пояснює, що після dolce far niente (насолода від безділля) вона повинна була відчути більш сильні і глибокі емоції. «Індія досить динамічна країна, а Ліз приїхала туди, щоб знайти спокій, - говорить продюсер. – Вона прагнула збагнути таємниці медитації і самопізнання. Саме те, що глибоко поважав ашрам, і те, про що їй постійно говорив Річард з Техаса. Вона повинна була навчитися припинити контролювати своє життя. Просто припинити».

«Ліз попала в Індію юною дівчиною з рюкзаком за плечима, - розповідає про свою героїню Робертс. – Єдиним її бажанням було дістатися Ашраму і набути душевного спокою. Але вона зрозуміла, що це насправді не так просто». Зображуючи цей епізод, сценаристи могли покластися на власний досвід – Дженіфер Солт вивчала релігію ашрама в Нью-Йорку. «Ця частина історії для мене дуже особиста, - зізнається вона. – Тому мені просто кортіло швидше до неї добратися. У школі ашрама ви осягаєте ази медитації, вчитесь очищувати розум і серце, набуваєте кохання і розуміння, яке так бажали отримати. Все це відбувається під постійним контролем гуру. Це складно пояснити. Ніби ти розумієш, що таке кохання і відчуваєш його, тому що воно – навколо тебе».

Індійський хаос перетворився на ковток свіжого повітря, коли до знімальної групи приєднався номінований на Оскар Річард Дженкінс в ролі Річарда з Техаса. Саме цей незвичайний друг допоміг Ліз освоїтися в релігії ашрама. «Несподівано в середині виробничого процесу з’являється цей дивовижний герой, якого грає чудовий актор Річард Дженкінс, - говорить Гарднер. – Вони з Джулією налаштувалися на одну хвилю з першої ж сцени. Нею стала трапеза в їдальні ашрама, де він вперше назвав її «макаронницею»».

«Річард з Техаса з великою пошаною відноситься до того, у що вірить, і не відступиться від своїх переконань за жодних умов, - говорить про свого героя Дженкінс. – В цьому вони з Ліз схожі. Він бачить в ній багато того, що є в ньому самому, і не готовий здаватися».

«Річард із Техаса і Ліз зустрічаються, коли вона вперше приїжджає в ашрам, - розповідає Робертс. – Він висміює її, намагаючись зав’язати знайомство, тому що бачить, що у них є багато спільного. Річард Дженкінс зобразив свого героя у досить жартівливому стилі. Було приємно працювати з таким актором».

В процесі підготовки до ролі Дженкінс отримав шанс поспілкуватися із справжнім Річардом із Техаса, який загинув на початку цього року. Як і багато інших акторів, які повинні були грати реальних людей, які живуть на даний момент, Дженкінс прагнув привнести в героя щось своє. І прочитавши сценарій, вирішив, що обов’язково повинен поговорити з цією людиною. «Я подзвонив йому і ми дуже приємно поговорили, - згадує актор. – Він був дуже ввічливим, із чудовим почуттям гумору. Я задав йому купу запитань, які мене турбували. Адже він втратив дуже багато в своєму житті, в більшості по своїй провині. Як він міг змиритися з цими втратами? Як повернув собі спокій, відпустив спогади і зміг просуватися далі? Саме тому він був в ашрамі. Це була дивовижна людина – Річард із Техаса».

«Ашрам – оселя для людей, які знаходяться в пошуку, для тих, хто хоче вирости всередині себе, зустрітися обличчям зі своїми страхами, заново оцінити своє життя, - продовжує Дженкінс. – Для тих, хто намагається знайти духовний спокій. Ми всі прагнемо цього, просто деякі більш активно, ніж інші. Це не так просто і потребує неабияких зусиль». Одну з ролей в індійському епізоді фільма зіграла молода актриса Рушіта Сінгх. Їй дісталася роль Тулсі – сімнадцятирічної індійської дівчини, яка потоваришувала з Ліз у стінах ашрама. Тулсі загрожувало весілля з чоловіком, якого вона жодного разу в житті не бачила. Не дивлячись на те, що жінки були представницями двох різних світів, Ліз бачила багато спільного з цією молодою нареченою. Верхом їхньої дружби стала взаємна сповідь одна одній. «Рушіта виглядала просто неймовірно в своєму весільному вбранні, - говорить Робертс. – Просто чудово. Робота над костюмами і зйомка весільної церемонії була дуже складною. Це зайвий раз доводить професійність костюмера Майкла Денісона і виключний талант художника-постановника Біла Грума».

Більшу частину зйомок здійснювали всередині ашрама. Було непросто знайти ашрам, де б нам дозволили знімати через благоговійне шанування буддизму в країні. «Ми з виконавчим продюсером Стеном Влодковскі об’їздили всю Індію уздовж і впоперек за рік до початку знімального періода, - розповідає Грум. – На те, щоб обійти усі ашрами, знадобилося більше двох тижнів. На кінець наш індійський консультант підказав, що в двох годинах їзди від Нью-Делі є ашрам, всередині якого дозволено знімати. Ми зустрілися з настоятелем цього ашраму, який сказав, що всередині можна знімати тільки якщо це не порушить внутрішній розпорядок. Нас це цілком влаштовувало».

На жоден день школа не припинила своєї роботи, щоденно у кадр потрапляли паломники. Кінематографісти стикнули два діаметрально протилежних культурних прошарки, але в кінцевому результаті картинка вийшла дуже гармонійною. Деякі будівлі, які робітники знімальної групи побудували на території ашрама, так і залишились стояти після завершення зйомок. Тепер вони стали предметом цікавості студентів ашрама.

«Кожен раз, коли ми повинні знімати у стінах релігійних приміщень, мимоволі готуєшся до складнощів і випробувань, - говорить виконавчий продюсер Стен Влодковскі. – З одного боку у тебе є робота, яку необхідно виконати. З іншого – ти розумієш, що маєш справу з чимось особистим, і хочеш зробити все правильно і шанобливо. Всі представники знімальної групи були попереджені про правила і звичаї, яких необхідно дотримуватись і шанувати – як на знімальному майданчику, так і за його межами».

ІНДОНЕЗІЯ

Ліз засвоїла два уроки – насолода потурання своїм бажанням в Італії і потужність внутрішнього світу Індії. Тільки після цього вона була готова до мудрості Балі – збалансованість. «Ліз вже одного разу була на Балі, - говорить Робертс. – Там їй напророчили, що вона обов’язково повернеться. Я думаю, саме цим передбаченням вона керувалась при виборі подальшої точки маршруту. Вона явно не була готова вчити урок – пошук балансу. Але нам всім рано чи пізно доводиться зрозуміти, що життя нелінійне і нелогічне».

Чого Ліз не очікувала, приїхавши на Балі, - зустріти своє кохання. Однією з причин, чому вона вирішила відправитися в подорож, стало те, що вона щойно розсталася з одним чоловіком і почала зустрічатися з іншим. На Балі вона зрозуміла, як бути щасливою самою по собі. Зустрівши Філіпе, вона вже не може викинути його з голови. Невже вона пожертвує всіма набутими знаннями заради того, щоб повністю впустити його у своє життя?

«Фізика романтичної історії перевірена часом, - говорить Гарднер. – Ліз перевіряє нове кохання на витримку і біжить від нього тільки для того, щоб зрозуміти, що вона не може жити без свого коханого. І знову повертається до нього, сподіваючись, що ще не пізно. Стосунки між Джулією Робертс і Хавьєром Бардемом, який грає Філіпе, ідеально підійшли для реалізації задуманого».

«Робота з Джулією криє в собі як інтригу, так і деяку нервозність, - говорить Бардем. – Я захоплююсь нею і можу назвати себе великим шанувальником її творчості, але я ніколи на стикався з нею на знімальному майданчику. Я прийшов у фільм, коли більша частина матеріалу вже була відзнята, і мені не хотілося змінювати ритм того, що відбувалося. Джулія була не просто гостинна, щира і смішна до неможливості. Вона настільки глибоко входила в роль, що було боляче дивитися».

Робертс говорить, що коли тривалий знімальний період (практично навколо всього Земного шару) дійшов кінця на Балі, Бардем приніс в проект свіжу енергетику. «Він подарував нам усім свіжий погляд на все, що відбувалося, - говорить актриса. – Він чудово справився з роллю Філіпе, в основному завдяки своїй природності і добросердечності». Для того, щоб змінити свій іспанський акцент на бразильський, Бардем брав уроки. А під час підготовчого періоду в Нью-Йорку оскароносний актор якось зустрівся із Хосе Нунесом, який став прототипом Філіпе.

«Роль Філіпе не потребує амплуа класичного латиноамериканського мачо, та Хавьєр і сам не хотів грати такого персонажа, - розповідає Гарднер. – У нього є дорослі діти, а колись він пережив сердечну драму. Він спокійний, веселий і живе досить простим життям».

«Я прочитав книгу відразу після того, як розправився зі сценарієм, - розповідає Бардем. – Вона про те, що дуже зрозуміло для нас усіх – про те, як залікувати розбите серце або перемогти біль. Але в історії також є багато гумору – це я можу сказати із впевненістю. Ми завжди намагаємось здаватися не тими, ким є насправді. Іноді ми незадоволені тим, ким ми є, іноді просто хочемо, щоб люди полюбили і прийняли нас. Для Філіпе це все чуже – він такий, який він є. Ліз це шокує. Вона не може припинити радіти, що на кінець зустріла людину, з якою може бути такою, яка вона є, і яка ще й закохається у неї. Вийшов дуже потужний поворот сюжета».

Балійського лікаря Кетута Лійєра, чиє ім’я перекладається як «яскраве світло», грає дебютант Хаді Субіянто. Персонаж стає одним з ключових в епізоді. Колись вона зустрілась з Кетутом на Балі, і його слова і мудрість примусили її повернутися. Як справжні друзі, вони допомагають один одному. Вона вчить його англійській мові, а він слухає її і консультує з медичних питань. «Роль Кетута дуже важлива, оскільки саме він радить їй повернутися і знайти Філіпе, - говорить Гарднер. – В цей момент Ліз опиняється ніби на роздоріжжі і повинна прийняти важке рішення. Вона може як переконати саму себе повернутися, так і відговорити себе від цього. Але вибір, яким би він не був, залежить тільки від неї і ні від кого іншого».

Знайти актора, який би зіграв цю доленосну роль, було непросто. Якось увечері в готелі Джакарти на очі знімальній групі потрапив флейтист Хаді Субіянто. Його спитали, чи він зможе прочитати текст в якості проби на роль, не дивлячись на те, що ніколи не грав раніше. Взагалі перше питання було: «Чи ти знаєш Джулію Робертс?» Не дивлячись на те, що обидва питання була отримана негативна відповідь, скоро флейтист вже летів у складі знімальної групи на Балі. «Це друга щаслива випадковість в моєму житті, - говорить новоявлений актор. – Перша – я народився. Друга – отримав цю роль. Не можу передати свого щастя».



Комментарии читателей
Ваше имя  
Комментарий
до 1000 знаков
 
Код подтверждения  
   
ТОП-Новости
13:03 Коломойский намерен обжаловать продажу "Лугансктепловоза"
12:56 "Лугансктепловоз" без аукциона купили россияне
12:36 "НУ" хочет подвинуть из коалиции коммунистов
12:23 Лозинский ознакомился с третью материалов дела, но вину не признал
10:00 Заместитель Дубины ответит за газ Фирташа

Новости
15:14 Кому выгодно казино в Крыму
09:19 «Укрметртестстандарт» обнаружил винный фальсификат
17:37 Рынок труда нуждается в рабочих профессиях
11:39 НПЗ должны прекратить шантаж правительства Украины
14:31 Принятие закона об азартных играх вызовет рост цен на коммерческую недвижимость
19:16 Украинская игорная действительность меняет формы
15:30 Новым министром ЖКХ станет первый зам Попова?
15:11 Мнение: Назначение министра ЖКХ Попова в КГГА – это проявление кадрового кризиса власти
14:51 ТВi просит органы расследовать инцидент с "наружкой"
14:45 Сухий устал от губернаторства и хочет снова в Раду
14:41 Янукович после расследования решит, возвращать газ Фирташу или нет
14:26 «Коммунальный фронт» призывает провести в ЖКХ люстрацию управленческого аппарата
14:03 ФГИ разошелся: На очереди - "Укртелеком"
13:52 В ФГИ не удовлетворены продажей "Лугансктепловоза"
13:48 Ляпина отрицает заявление Еханурова о переходе "НУНС" в коалицию

Галерея


Eat. Pray. Love



Социальная сеть



ВЫШЕ НЕБА

Интересное видео

Загрузка...

{medit}
Реклама на сайте   |   Контакт   |   Сделать стартовой   |   Добавить в избранное

Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru bigmir)net TOP 100
Все права защищены © 2006 - 2009 Вовремя.info

Использование материалов сайта разрешается при условии ссылки
(для Интернет-изданий - гиперссылки http://vovremya.info) на "Вовремя.info".
Редакция не всегда разделяет мнения авторов и несет ответственность лишь за уровень дискуссии.
{noindex} Разработка и сопровождение: baev.kiev.ua
Разработка дизайна: Студия Like
{/noindex}
{medit2}